دل نوشته هایم

منِ بی احساس
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

داستان یوسف نبی (ع)

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷ ب.ظ

خوبه آدم از هر چیزی که میبینه یا حرفی که میشنوه یه درسی یاد بگیره... اینکه باید چجوری بود تو این دنیا، اینکه هدف چیه، اینکه دارم درست میرم یا نه؟؟

تعریف از خود نباشه، من بیشتر وقتا که فیلم میبینم یا حرفی از کسی میشنوم که به نظرم جالب میاد کلی بهش فکر میکنم... تئوری میاد ذهنم...

فیلم حضرت یوسف (ع) شده سوژه ی این چند روز من... صبر ایوب بر مصیبت و قضا و قدر الهی برای پیامبری حضرت یوسف و حال و روز زلیخا...

اول اینکه من نمیتونم از صبر حضرت ایوب حرفی بزنم چون در حدش نیستم... یعنی اصلا صبور نیستم...

دوم اینکه حضرت ایوب یه حرفی زد تو فیلم که خیلی برام جالب بود، حضرت ایوب به پسرانش گفت: "در این سفر(به مصر) اگر مصیبتی بر شما حادث شد بدانید که حتما حکمت خداست و صبر پیشه کنید" این خیلی مهمه، آبجیا داداشا صبر کنین، یعنی تا چیزی میشه غر نزنید، گله نکنید، شکایت نکنید، چون من یه غر غروشو دارم خوب میفهمم...، اصلا گیریم که مصیبت هم آمد، چرا نباید خدا رو شکر کنیم؟؟؟ چرا نباید برای همه چیز خدا رو شکر نکنیم؟؟

امان از دل زلیخا.... اون همه سال انتظار برای یوسف، اون همه عاشقی، اون همه غصه و اندوه... تمام مال و اموالشو در راه پیدا کردن حضرت یوسف داد... آخرش هم رسید...

میخوام بگم هر چی که دوست دارین باید واسه بدست آوردنش یه چیزی بدین...

فقط اونجاش قشنگ بود که زلیخا گفت من تا قبل پیدا کردن یوسف معشوقم یوسف بود، اما الان معشوقه ای زیباتر و بهتر دارم...

خدایا تو چقدر آدم شناسی، زلیخا عاشق شد، معشوقش ندادی تا خودت رو پیدا کرد، شاید کس دیگه بود اینجوری عاشق نمیموند...

من میخوام راهشو پیدا کنم، من میخوام چشم و دل و تنمو پاک کنم، پاک کنم از هوای نفس، از خودخواهی از شهوت، از دنیا پرستی، تا خدا رو به چشم ببینم...

حضرت یوسف دست رد به بانوی دوم مصر بزرگ زد، چون خدا رو دید، چون از خدا خواست، خدا بهترینا رو بهش میده، از هوای نفسش گذشت تا به بهترینا برسه، من چرا نکنم؟؟

من نه شیخم نه مذهبی، من خیلی معمولی ام، فقط میخوام جلوی خودمو بگیرم تا هر چی که خواستمو از خدا بخوام

خدا به زلیخایی که از عامون و بت پرستی گذشت، جوونی شو داد، خدا به یوسف که از خودش گذشت همه چیز داد....

پس گذشت کن تا خدا هم بهت گذشت کنه...

بگذر تا بگذره...

راستش من نماز هم نمیخونم... من اعتقادم به آدم خوبی بودن و وجدانه، انسانیت و خدا ترس بودنه، اعتقادم به از دنیا گذشتن و مال دنیاست، اعتقاد دارم که هر چی دارم از خداست پس برای از دست دانشون غصه نمیخورم، سعی میکنم همون موقع هم خدا رو شکر کنم... من تلاش میکنم، کار میکنم، ولی مال دنیا رو نمیپرستم...

خدایا شکرت

  • 💕 پسر خوب 💕
  • تعداد عزیزانی که این مطلبو دیدن: ۱۱۲

نظرات  (۰)

چرا نظر نمیذاری؟؟!! بذااااااار!

هر چه میخواهد دلِ تنگت بگو! زود باش بگو دیگه! اَههههههه!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">